وب سایت فربیلد

شرکت مهندسی فـردیـد بنـای مـانـدگـار

www.FardidBanaMandegar.ir

رتبـه یـک انـبـوه ســازی

مـدیـریـت و اجـرا

از طـراحـی تا اجـرا

  • امکان سنجی پروژه و ارائه طرح توجیهی
  • طراحی معماری
  • طراحی سازه
  • طراحی تاسیسات
از طراحی تا اجرا با شرکت فردید بنای ماندگار

نرم افزارهای معماری و طراحی هوش مصنوعی

نرم افزار Visoid

نرم افزار Visoid

نرم افزار Veras  از شرکت evolvelab

نرم افزار Veras از شرکت evolvelab

نرم افزار Transcend

نرم افزار Transcend

نرم افزارTestFit

نرم افزارTestFit

نرم افزار Stable Diffusion از شرکت Stability AI

نرم افزار Stable Diffusion از شرکت Stability AI

نرم افزار Skema

نرم افزار Skema

نرم افزار Scout از شرکت  Asseter.ai

نرم افزار Scout از شرکت Asseter.ai

نرم افزار qbiq

نرم افزار qbiq

نرم افزار PromeAI

نرم افزار PromeAI

نرم افزار NovArch AI

نرم افزار NovArch AI

نرم افزار MyArchitectAI

نرم افزار MyArchitectAI

نرم افزار Morphis از شرکت EvolveLAB

نرم افزار Morphis از شرکت EvolveLAB

نرم افزار mnml.ai

نرم افزار mnml.ai

نرم افزار Midjourney

نرم افزار Midjourney

نرم افزار Maket

نرم افزار Maket

نرم افزار LookX AI

نرم افزار LookX AI

نرم افزار Laiout

نرم افزار Laiout

نرم افزار Kolega.Space

نرم افزار Kolega.Space

نرم افزار Kaedim

نرم افزار Kaedim

نرم افزار Interior AI

نرم افزار Interior AI

نرم افزار Hypar

نرم افزار Hypar

نرم افزار Hektar

نرم افزار Hektar

نرم افزار Gaia: مخفف کلمه Generative AI Architect

نرم افزار Gaia: مخفف کلمه Generative AI Architect

نرم افزار Finch

نرم افزار Finch

نرم افزار DALL•E /  بخشی از  نرم افزارهای شرکت OpenAI

نرم افزار DALL•E / بخشی از نرم افزارهای شرکت OpenAI

نرم افزار Coohom

نرم افزار Coohom

نرم افزار CONIX.AI

نرم افزار CONIX.AI

نرم افزار Autodesk Forma

نرم افزار Autodesk Forma

نرم افزار ArkoAI

نرم افزار ArkoAI

نرم افزار ARK

نرم افزار ARK

نرم افزار ARCHITEChTURES

نرم افزار ARCHITEChTURES

نرم افزار Aino

نرم افزار Aino

 Adobe Photoshop

Adobe Photoshop

با افتتاح تونل ریلی زیر آبی که دانمارک و آلمان را به هم متصل می‌کند، قطار ۷ دقیقه‌ای جایگزین کشتی ۴۵ دقیقه‌ای می‌شود.

underwater rail tunnel linking denmark and germany to replace 45 minute ferry with 7 minute train

مهندس مارال شایق شنبه, 31 شهریور,1403

نویسنده: آنجلا سایمونز

تونل فمرن بلتِ دانمارک زمان سفر بین اسکاندیناوی و اروپای مرکزی را کاهش می دهد.

دانمارک و آلمان یک قدم به اتصال طولانی ترین تونل ریلی و جاده ای زیر آبی جهان نزدیک تر شده اند.

فردریک ایکس پادشاه دانمارک، روز دوشنبه اولین المان از تونل 18 کیلومتری که در آینده در زیر دریای بالتیک ساخته خواهد شد را افتتاح کرد. این تونل جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل خواهدد کرد و به انتقال سبز و دوستدار محیط زیست در بخش حمل و نقل کمک می کند.

تونل فمرن بلت که انتظار می‌رود در سال 2029 افتتاح شود، همچنین زمان سفر بین دانمارک و آلمان را از گذرگاه کشتی 45 دقیقه‌ای فعلی به 7 دقیقه با قطار کاهش می‌دهد.

این تونل شهر رودبی در سمت دانمارک را به پوت گارتن در آلمان وصل می کند و از طریق جاده و راه آهن به اروپای مرکزی و کشورهای شمال اروپا متصل می شود.

بخش اول تونل فمرن بلت آماده غوطه ور شدن زیر آب است.

پادشاه فردریک در ورودی اولین بخش 217 متری تونل، از پلاکی پرده برداری کرد که در اواخر سال جاری از سمت دانمارک تونل، در گودالی در بستر دریا فرو خواهد رفت. او یک سکه را که شکل خودش روی آن ضرب شده بود در *کپسول زمانی انداخت که حاوی اشیایی بود که توسط کسانی که بخش های بتنی این پل را ساخته بودند، در آن انداخته شده بود.

(*کپسول زمان: نهانگاه یا مخزنی است که در آن چیزهایی قرار داده می‌شود تا بعد از زمانی معین آن‌ها را باز کنند و بیرون آورند. هدف از این کار معمولاً ارتباط با آیندگان است.)

شرکتSund & Baelt، که شرکت سازنده تونل فمرن بلت است ، ادعا می کند که این طولانی ترین تونل زیردریایی جهان خواهد بود که شامل یک مسیر ریلی برای قطار برقی می شود. انتظار می‌رود اتومبیل‌ها بتوانند در چهار لاین و ظرف 10 دقیقه از دریای بالتیک عبور کنند و قطارها این کار را در هفت دقیقه انجام ‌دهند.

در سال 2011، تصمیم گرفته شد که پیوندی میان جزیره لولند در دانمارک جنوبی و جزیره فهمارن در شمال آلمان به عنوان یک تونل زیرآبی ساخته شود. این پروژه در طرف دانمارکی در جولای 2022 و در سمت آلمانی دقیقا یک سال بعد راه اندازی شد.

تونل فمرن بلت
پادشاه دانمارک فردریک ایکس در سمت چپ تصویر، اولین المان از تونل فمرن بلت را در جزیره لولند، دانمارک، 17 ژوئن 2024 افتتاح کرد. عکس ازIngrid Riis  از Ritzau Scanpix 

هزینه پروژه تونل فمرن بلت چقدر خواهد بود؟

این تونل از 89 بخش بتنی تشکیل شده است که در تاسیسات ویژه ای در رودبیهاون در جزیره لولند، که بزرگترین سایت ساخت و ساز اروپای شمالی نامیده می شود، ساخته می شود. در ماه مه، اولین بخش این تونل اجرایی شد.

تونل فمرن بلت 55.1 میلیارد کرون (4.8 میلیارد یورو) هزینه خواهد داشت که این هزینه توسط دانمارک پرداخت خواهد شد. در مرحله بعدی دولت دانمارک در مورد عوارض تونل تصمیم خواهد گرفت.

در سال‌های اخیر، دانمارک با کشور همسایه سوئد و بین دو جزیره اصلی دانمارک، جاده و ریل راه آهن ایجاد کرده است.

در سال 2000، یک پل و تونل در سراسر تنگه اورسوند، کپنهاگ را به سومین شهر بزرگ سوئد، یعنی مالمو متصل کرد و در سال 1998، ترافیک جاده‌ای بین جزیرۀ فونن، جایی که شهر اودنسه به عنوان سومین شهر بزرگ دانمارک قرار دارد، و جزیرۀ نیوزیلند، جایی که شهر کپنهاگ در آن قرار دارد، باز شد. تردد قطار در آنجا یک سال زودتر شروع شده بود.

لینک منبع

گالری تصاویر
underwater rail tunnel linking denmark and germany to replace 45 minute ferry with 7 minute train  - 18279underwater rail tunnel linking denmark and germany to replace 45 minute ferry with 7 minute train  - 18280

مطالب مرتبط

افراد دارای مهارت در این زمینه

در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .

نظر دهيد