www.FardidBanaMandegar.ir
مـدیـریـت و اجـرا
از هدر دادن انرژی برای مواردی که خارج از کنترل شما هستند، خودداری کنید. تمرکز روی موارد درست به شما این امکان را می دهد که در آینده کسب و کار بهتری بسازید.
(*Slack Technologies : اسلک یک شرکت نرمافزار آمریکایی است )
معماران گروهی از افراد فوق العاده با استعداد و خلاق هستند. ما برای ایجاد ساختمان هایی که هم زیبا و هم کاربردی باشند، از شناخت خودمان از اصول صحیح طراحی استفاده می کنیم.
با این حال، ما به طور مداوم با تمرکز بر موارد اشتباه، سطح خود را در رقابت صنعت پایین میاوریم. در یک رشته مقالۀ پیوسته در مورد ساختن یک کسب و کار بهتر برای معماران، من افکارم را در مورد اینکه چرا معماران در کسب و کار با مشکل مواجه هستند و چرا ما نیاز به توسعه بیانیه های ماموریت، چشم انداز و ارزش های عمدی داریم را به اشتراک گذاشتم.
قبل از اینکه وارد یک برنامه کاری شوید ، مهم است که طرز فکر صحیحی داشته باشید. ما باید مطمئن شویم که روی موارد درست تمرکز کرده و از هدر دادن انرژی خود برای مواردی که خارج از کنترل ما هستند، خودداری می کنیم.
آیا خود را در حال تکرار عبارات رایجی مانند وارد زیر می بینید :
در ادامه خواهید دید که چگونه میتوانیم موارد بالا را برای تمرکز بر موارد درست و در نهایت ایجاد یک کسبوکار بهتر در آینده دوباره ساماندهی کنیم.
1- هیچ کس ارزش کار ما را درک نمی کند.
علاوه بر اینکه می دانیم و می گوییم به اندازه کافی حقوق نمی گیریم، آیا واقعا ارزش کار خودمان را به مشتریانمان منتقل می کنیم؟
کم ارزش بودن کار شما به نحوه ارزش گذاری خدمات و هزینه هایی که دیگران بابت کارشان دریافت می کنند هم مربوط می شود اما بیشتر به این موضوع بستگی دارد که شما چقدر ارزش کار خود را برای مشتریانتان توضیح می دهید و چگونه خدمات خود را از رقبایتان متمایز می کنید.
پیام شما چه تفاوتی با همتایان خود دارد و چقدر به مشتریان خود اجازه می دهید در مورد ارزشی که از خدمات شما دریافت کرده اند صحبت کنند؟
به همان اندازه که ما دوست داریم باور کنیم که پروژههای ما خودشان گویای ارزشی که دارند هستند، واقعیت این است که مشتریان باید ارتباط بین نتایج پروژه و ارزش تجاری یا شخصی را که شما با معمار آن پروژه بودن ایجاد کردهاید، درک کنند.
ساماندهی مجدد در اینجا به این معناست که ما باید در نحوه صحبت با مشتریان خود تجدید نظر کنیم و در عوض ، چگونگی برآورده کردن نیازهای آنها را با استفادۀ معنادار از واژگان توضیح دهیم و ارزش کار خود را به آنها منتقل کنیم.
اگر ما بابت کار ارزشمندی که از طریق سرویسهای موجود ارائه میدهیم پولی دریافت نمیکنیم، در نظر داشته باشید که ممکن است نیاز داشته باشید آنچه را که به مشتریان خود ارائه میدهید تغییر داده یا ساختار آن را تغییر دهید.
به مدل های کسب و کار کاملاً جدید فکر کنید.
2- مشتریان انتظارات غیر واقعی دارند.
مگر اینکه با مؤسسات بزرگتر کار کنید، حتی گاهی اوقات وقتی اینکار را انجام می دهید ، فرصت کار با یک معمار اغلب اولین و تنها فرصت یک فرد است. البته مشتریان هیچ انتظار واقعی از توقعی که باید داشته باشند، ندارند.
برای مدیریت این موضوع، معماران باید خیلی به موقع برای ایجاد یک فرآیند جامع برای مشتریان اقدام کنند که به آن ها کمک می کند پیچیدگی های یک پروژه معماری و نحوه کار معماران را درک کنند، و انتظارات خود را از ابتدا مدیریت کنند.
بسیاری از معماران در مورد رابطه با مشتری به عنوان یک شراکت صحبت می کنند، بنابراین مانند هر شراکت تجاری دیگری به مشتریان خود نزدیک شوید.
3- برطرف کردن نقص های پروژه، فرصت های کاری را از ما می گیرد.
در درجه اول و مهمتر از همه، اگر شما علاقه مند به بازپس گیری فرصت های شغلی خود هستید، و اگر می خواهید با مدیران ساخت و ساز، مدیران برنامه، پیمانکاران عمومی و غیره رقابت کنید ، درک کنید که آنها چه کارهایی انجام می دهند و چه تصمیماتی می گیرند .
اگر این رقابت و بازپس گیری حیطه کاری را می خواهید ، نکته 1 را در نحوه متفاوت صحبت کردن در مورد ارزش کار خود در نظر داشته باشید.
از طرف دیگر، زمانی را به جستجوی فرصت های دیگر برای رشد کسب و کار خود اختصاص دهید. کجا فرصت هایی برای شرکت شما وجود دارد که دامنه کار خود را با مشتریان فعلی گسترش دهد؟ در مورد مشتریان جدید در بخش های مختلف چطور؟
4- همه شرکت های نرم افزاری با پولی که از ما میگیرند سرپا هستند.
در درجۀ اول، ما باید بدانیم که انجام یک کسب و کار هزینه های اساسی را در بر دارد. شرکتهای نرمافزاری بهعنوان یک مدل خدمات، به نرمافزار تبدیل شده اند، زیرا آنها میتوانند در حین بهروزرسانی مداوم محصول خود با دریافت بازخورد مصرفکننده، درآمد ثابت بیشتری کسب کنند (حداقل، این یک ایده کلی است).
مطمئن شوید که بودجه دارید و می دانید که هزینه های شما چقدر است. معماران برای درک بدهی فنی شرکت خود و نرم افزارهای کم تر استفاده شده نیاز به کمک دارند. اگر می خواهید بیش ترین بهره را از پولی که برای نرم افزارها پرداخت می کنید ببرید، مکانیزم هایی ایجاد کنید تا مطمئن شوید که بیش ترین بهره را از حق اشتراک خود می برید.
5- فارغ التحصیلان این روزها نمی دانند دارند چه می کنند .
نبردی دیرینه بین مدارس و دروس و آنچه که آموزش داده می شود در مقابل میزان آمادگی افراد برای ورود به نیروی کار وجود دارد. فارغ از اینکه در چه جایگاهی قرار دارید، به این زودی ها قادر به تغییر برنامه درسی در دانشگاه ها نخواهید بود.
پس شما چه کاری می توانید انجام دهید؟
شما میتوانید یک فرآیند پذیرش جامع برای کمک به فارغالتحصیلان جدید جهت انتقال از مدرسه به بازار کار ایجاد کنید.
علاوه بر این، در شرکت برای حمایت از رشد و پیشرفت فارغالتحصیلان جدید، برنامههای آموزشی هدفمندی را تنظیم کنید.
6- ناامیدی از هزینه های اضافی ادامه تحصیل و دیگر فرصت های پیشرفت حرفه ای
تمام صحبت های شماره 1 را در مورد اینکه مشتریان ما چقدر کار ما را کم ارزش می دانند به خاطر دارید؟
آیا تا به حال به ارزش سرمایه گذاری روی خود و کسب و کارتان برای ادامه رشد و تکامل کارتان فکر کرده اید؟
در یک کلاس *کپی رایتینگ (تبلیغ نویسی) شرکت کنید . شرکت در این کلاس به شما کمک می کند ارزش کار خود را بهتر به دیگران منتقل کنید. چنین پیشرفت های حرفه ای می تواند چندین برابر هزینه هایی که صرف آن شده، درآمد در پی داشته باشد .
(*کپی رایتینگ : به معنای نوشتن تجاری است که در آن از قدرت کلمات برای تولید متون تجاری استفاده میشود تا در نهایت مخاطب، اقدام مورد نظر شما را کاملا آگاهانه انجام دهد. )
اگر در دوره هایی که به صورت رایگان برای تکمیل تحصیلات خود می گذرانید ارزشی نمی بینید، به دنبال دوره های بهتر باشید. شاید دوره های پولی ارزش پول اضافی را که برای آنها خرج می کنید، داشته باشند.
7- یافتن معماران دارای مجوز و با تجربه دشوار است، به خصوص با وجود تمام شرکت های فناوری که خود را معمار می نامند.
جدای از روابط اجتماعی، افراد بیشتر به دنبال شرکتهای ماموریتمحوری هستند که به آنها اجازه میدهد شغلی کامل و زندگی ای جدا از کار داشته باشند.
اگر نمی توانید درباره حقوق و دستمزد مذاکره کنید، به بسته های استخدامی، از جمله ساعات کاری انعطاف پذیر، نگاه کنید تا گزینه های دیگر را شناسایی کنید.
به یاد داشته باشید، هنگام ایجاد یک کسب و کار، تنها راه برای اطمینان از اینکه دائماً در مسیر درست حرکت می کنید این است که، هر چیزی را که می توانید کنترل کنید. همه شرکت های معماری ابتدا یک کسب و کار هستند. برای انجام پروژه هایی که دوست داریم ، باید کسب و کارمان را طوری طراحی کنیم که موفق باشد.
مطالعه ای به نام "نقش ذهنیت در موفقیت کارآفرینی" که توسط محققان دانشگاه استنفورد با بیش از 200 کارآفرین انجام شد، نشان داد که احتمال موفقیت کارآفرینان با ذهنیت مثبت بیشتر از کارآفرینان با ذهنیت منفی است.
همین فردا چه تغییر ذهنیتی را می توانید انجام دهید تا کار خود را در جهتی مثبت تر سوق دهید؟
اگر میخواهید بدانید چه سوالات دیگری باید در مورد ایجاد یک کسبوکار بهتر بپرسید، از شما دعوت میکنیم که منبع تمرین مهارت Practice of Architect را دانلود کنید. این منبع رایگان برای تجهیز شما به دانش و ابزار لازم برای مهارت بیشتر در کارتان طراحی شده است.
مطالب مرتبط