www.FardidBanaMandegar.ir
مـدیـریـت و اجـرا
نرم افزارهای معماری و طراحی هوش مصنوعی
نرم افزار Visoid
نرم افزار Veras از شرکت evolvelab
نرم افزار Transcend
نرم افزارTestFit
نرم افزار Stable Diffusion از شرکت Stability AI
نرم افزار Skema
نرم افزار Scout از شرکت Asseter.ai
نرم افزار qbiq
نرم افزار PromeAI
نرم افزار NovArch AI
نرم افزار MyArchitectAI
نرم افزار Morphis از شرکت EvolveLAB
نرم افزار mnml.ai
نرم افزار Midjourney
نرم افزار Maket
نرم افزار LookX AI
نرم افزار Laiout
نرم افزار Kolega.Space
نرم افزار Kaedim
نرم افزار Interior AI
نرم افزار Hypar
نرم افزار Hektar
نرم افزار Gaia: مخفف کلمه Generative AI Architect
نرم افزار Finch
نرم افزار DALL•E / بخشی از نرم افزارهای شرکت OpenAI
نرم افزار Coohom
نرم افزار CONIX.AI
نرم افزار Autodesk Forma
نرم افزار ArkoAI
نرم افزار ARK
نرم افزار ARCHITEChTURES
نرم افزار Aino
Adobe Photoshop
این دستگاه حفاری تونل جدید، تونلی را در زیر رودخانه یانگ تسه در استان جیانگسو خواهد ساخت که مناطق نانتونگ و سوژو را به هم متصل می کند.
چین تولید بزرگترین دستگاه حفاری تونل خود را با قطر 16.64 متر (54.5 فوت) به پایان رساند.
این دستگاه جیانگهای نام دارد که در زبان چینی به معنای "رودخانه و اقیانوس" است. وزن آن تقریباً پنج هزار تن (11 میلیون پوند) و طول آن 475 فوت (145 متر) است. این دستگاه، بزرگترین دستگاه حفاری تونلی است که در چین طراحی شده است.
این دستگاه با همکاری میان شرکت صنایع ماشین آلات سنگین راه سازی چین(CRCHI) و گروه چهاردهم ادارۀ راهسازی چین(CR14G)، در چانگشا، استان هونان ساخته شده است.
چین در ماه می، ادعا کرد که اولین دستگاه حفاریِ انفجاری جهان (BBM) را ساخته است که تونل زنی را 30 درصد کارآمدتر می کند.
دستگاه حفاری تونل پیشرفته
این دستگاه حفاری تونل جدید، برای ساخت تونلی در سرتاسر رودخانه یانگ تسه در استان جیانگ سو استفاده خواهد شد که مناطق نانتونگ و سوژو را به هم متصل می کند.
این تونل بخشی از یک بزرگراه 24 مایلی (39 کیلومتری) است که انتظار می رود تا سال 2028 تکمیل شود. طول این تونل تقریباً 7 مایل (11.2 کیلومتر) خواهد بود و عمق آن به 246 فوت (75 متر) در زیر رودخانه یانگ تسه خواهد رسید.
به گفته یو شائوکیانگ، مهندس ارشد این پروژه در گروه چهاردهم ادارۀ راهسازی چین، این تونل به دلیل منابع آب زیرزمینی، خاک نرم و گل و لای با چالش هایی مواجه است که تونل زنی دستی و سنتی را غیرممکن می کند.
این دستگاه حفاری تونل پیشرفته با سرعت 12 تا 16 متر (39 تا 52 فوت) در روز پیشرفت خواهد کرد و پیش بینی می شود این پروژۀ تونل سازی حدود دو سال و نیم طول بکشد. از آنجایی که این تونل در نزدیکی مصب رودخانه یانگ تسه قرار دارد، دقت تونل زنی باید روی 1 سانتی متر (0.4 اینچ) باقی بماند تا ایمنی سدهای رودخانه تضمین شود.
این دستگاه 476 فوت طول و حدود 5 هزار تن (11 میلیون پوند) وزن دارد و قطر سر برش آن با یک ساختمان پنج یا شش طبقه قابل مقایسه است. ژائو هوی، رئیس شرکت صنایع ماشین آلات سنگین راه سازی چین اظهار داشت که این پیشرفت، بیانگر یک دستاورد مهم در صنعتیسازی فناوری حفاری تونل با قطر بزرگ، در کلاس 16 متری در چین است.
ارتقای نوآوری در زیرساخت
در سال 2022، دستگاه حفر تونلی با قطر 16.07 متر (52.7 فوت) توسط شرکت صنایع ماشین آلات سنگین راه سازی چین و گروه چهاردهم ادارۀ راهسازی چین، برای یک پروژه نوسازی در پکن تولید شد.
به گفته فن روئی کیانگ، مهندس ارشد شرکت صنایع ماشین آلات سنگین راه سازی چین، تیم آنها بیش از دو سال را صرف توسعه ایندستگاه حفاری تونل جدید و بزرگتر کرده است. به گزارش سایت China.org، این دستگاه پیشرفته هوشمندتر شده است و دارای پایگاه داده ای است که مشکلات تونل زنی گذشته را ثبت می کند و به آن اجازه می دهد در صورت بروز چالش های مشابه، پیشنهاداتی را به رانندگان ارائه دهد.
وانگ جون، معاون دفتر ساخت و ساز پروژه حمل و نقل استان جیانگ سو، خاطرنشان کرد که این دستگاه حفاری تونل گامی مهم برای پروژه بزرگراه جیانگ سو، و یک ابتکار بزرگ حمل و نقلی برای این استان است. وانگ افزود که این دستگاه یک پیشرفت حائز اهمیت برای صنعت تولید چین است که هم نشان دهنده سخت کوشی مهندسان این کشور و هم پیشرفت کشور چین در تولید ماشین آلات در مقیاس بزرگ است.
دستگاه حفاریِ انفجاری که در ماه می رونمایی شد، توسط شرکت گروه علم و صنعت راهآهن چین و آزمایشگاه ملی اصلی علوم و مهندسی آب دانشگاه چینهوا توسعه داده شده است. این دستگاه از روشهای کاملاً متفاوت حفاری و انفجار استفاده میکند و ادعا میشود که موهبتی برای صرفهجویی در آب در پروژه های معدن، راهآهن و بزرگراهها است.
این دستگاه حفاری تونل جدید برای کار در مناطق چالش برانگیز شکستگی گسلی و مقاومت در برابر جریان ناگهانی گل و لای یا آب طراحی شده است. سر برش حلقه ای آن حفاری را در شرایط سخت امکان پذیر می کند، در حالی که عملکرد دو حالته آن امکان حفاری و انفجار همزمان را فراهم می کند و سرعت و کارایی را بهبود می بخشد.
سر برش توخالی این دستگاه، راهسازی را در شرایط پیچیده زمین شناسی تسهیل می کند. محققان دانشگاه چینهوا کاربردهای گسترده ای از این دستگاه را برای حفاظت از آب، در پروژه های انرژی آبی، استخراج معادن و زیرساخت ها ی بینند که چین را به عنوان کشوری پیشگام در فناوری پیشرفته تونل زنی قرار می دهد.
طبق یافتههای یک کارآزمایی، « در شرایط حفاری سنگهای بسیار سخت، پس از اجرای عملیات ترک خوردگی، بازده سر برش توخالی را میتوان تا 30 درصد افزایش داد.»
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .