وب سایت فربیلد

شرکت مهندسی فـردیـد بنـای مـانـدگـار

www.FardidBanaMandegar.ir

رتبـه یـک انـبـوه ســازی

مـدیـریـت و اجـرا

از طـراحـی تا اجـرا

  • امکان سنجی پروژه و ارائه طرح توجیهی
  • طراحی معماری
  • طراحی سازه
  • طراحی تاسیسات
از طراحی تا اجرا با شرکت فردید بنای ماندگار

نرم افزارهای معماری و طراحی هوش مصنوعی

نرم افزار Visoid

نرم افزار Visoid

نرم افزار Veras  از شرکت evolvelab

نرم افزار Veras از شرکت evolvelab

نرم افزار Transcend

نرم افزار Transcend

نرم افزارTestFit

نرم افزارTestFit

نرم افزار Stable Diffusion از شرکت Stability AI

نرم افزار Stable Diffusion از شرکت Stability AI

نرم افزار Skema

نرم افزار Skema

نرم افزار Scout از شرکت  Asseter.ai

نرم افزار Scout از شرکت Asseter.ai

نرم افزار qbiq

نرم افزار qbiq

نرم افزار PromeAI

نرم افزار PromeAI

نرم افزار NovArch AI

نرم افزار NovArch AI

نرم افزار MyArchitectAI

نرم افزار MyArchitectAI

نرم افزار Morphis از شرکت EvolveLAB

نرم افزار Morphis از شرکت EvolveLAB

نرم افزار mnml.ai

نرم افزار mnml.ai

نرم افزار Midjourney

نرم افزار Midjourney

نرم افزار Maket

نرم افزار Maket

نرم افزار LookX AI

نرم افزار LookX AI

نرم افزار Laiout

نرم افزار Laiout

نرم افزار Kolega.Space

نرم افزار Kolega.Space

نرم افزار Kaedim

نرم افزار Kaedim

نرم افزار Interior AI

نرم افزار Interior AI

نرم افزار Hypar

نرم افزار Hypar

نرم افزار Hektar

نرم افزار Hektar

نرم افزار Gaia: مخفف کلمه Generative AI Architect

نرم افزار Gaia: مخفف کلمه Generative AI Architect

نرم افزار Finch

نرم افزار Finch

نرم افزار DALL•E /  بخشی از  نرم افزارهای شرکت OpenAI

نرم افزار DALL•E / بخشی از نرم افزارهای شرکت OpenAI

نرم افزار Coohom

نرم افزار Coohom

نرم افزار CONIX.AI

نرم افزار CONIX.AI

نرم افزار Autodesk Forma

نرم افزار Autodesk Forma

نرم افزار ArkoAI

نرم افزار ArkoAI

نرم افزار ARK

نرم افزار ARK

نرم افزار ARCHITEChTURES

نرم افزار ARCHITEChTURES

نرم افزار Aino

نرم افزار Aino

 Adobe Photoshop

Adobe Photoshop

چرا استفاده از فوم فشرده برای برای پر کردن شکاف بین انواع جاده ها مناسبتر از خاکریز است ؟

BRIDGING THE GAP BETWEEN DISSIMILAR ROAD TYPES WITH FOAM

مهندس زهرا راستین پنجشنبه, 27 بهمن,1401
استفاده از یک ماده منبسط شده برای پر کردن یک خاکریز آنقدر که به نظر می رسد غیر قابل درک نیست

هنگام بالا یا پایین رفتن از یک خاکریز، آیا تا به حال به این فکر کرده اید که روی چه حجمی از فوم رانندگی می کنید؟ احتمالاً نه، زیرا فوم مصالح ساختمانی مناسبی به نظر نمی رسد. اما همانطور که توسط تیم Practical Engineering توضیح داده شده است، استفاده از یک ماده منبسط شده برای پر کردن یک خاکریز آنقدر که به نظر می رسد غیر قابل درک نیست.
در بسیاری از رشته های مختلف، جفت کردن مصالح متفاوت می تواند دشوار باشد: کشسان و سفت؛ نرم و سخت؛ سبک و سنگین. در مورد جاده ها، جفت کردن آخرین مورد، سبک و سنگین می تواند مشکل ساز باشد. یک پل ممکن است روی سنگ بستر قرار گیرد، اما خاکریزهایی که به آن نزدیک می شوند اینطور نیستند. نتیجه چه می شد؟ با گذشت زمان، خاکریزها پایین تر از پل دچار نشست می شوند و باعث ناراحتی خودروها و رانندگان می شوند. پس راه حل چیست؟
برای کاهش این اثر، مهندسان شروع به استفاده از موادی تمیزتر برای ساختن خاکریزهای خود کرده اند. بتن سبک یک راه حل است، اما راه حل دیگر فوم پلی استایرن منبسط شده (EPS) است. وزن سبک آن باعث می شود تا نصب آن ساده باشد. همچنین این مصالح ارزان و بادوام است. در صورت استفاده درست می تواند سال ها دوام بیاورد و خاکریزی پایدار ایجاد کند که به اندازه یا به سرعت خاکریزی که از خاک ساخته شده است نشست نمی کند. زیرا همانطور که مشخص است، خاک سنگین است .

لینک منبع

گالری تصاویر
BRIDGING THE GAP BETWEEN DISSIMILAR ROAD TYPES WITH FOAM - 10599

مطالب مرتبط

افراد دارای مهارت در این زمینه

در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .

نظر دهيد