www.FardidBanaMandegar.ir
مـدیـریـت و اجـرا
نرم افزارهای معماری و طراحی هوش مصنوعی
AI-powered architecture and design software
نرم افزار Visoid
نرم افزار Veras از شرکت evolvelab
نرم افزار Transcend
نرم افزارTestFit
نرم افزار Stable Diffusion از شرکت Stability AI
نرم افزار Skema
نرم افزار Scout از شرکت Asseter.ai
نرم افزار qbiq
نرم افزار PromeAI
نرم افزار NovArch AI
نرم افزار MyArchitectAI
نرم افزار Morphis از شرکت EvolveLAB
نرم افزار mnml.ai
نرم افزار Midjourney
نرم افزار Maket
نرم افزار LookX AI
نرم افزار Laiout
نرم افزار Kolega.Space
نرم افزار Kaedim
نرم افزار Interior AI
نرم افزار Hypar
نرم افزار Hektar
نرم افزار Gaia: مخفف کلمه Generative AI Architect
نرم افزار Finch
نرم افزار DALL•E / بخشی از نرم افزارهای شرکت OpenAI
نرم افزار Coohom
نرم افزار CONIX.AI
نرم افزار Autodesk Forma
نرم افزار ArkoAI
نرم افزار ARK
نرم افزار ARCHITEChTURES
نرم افزار Aino
Adobe Photoshop
طبق دو نظرسنجی اخیر، روزهای محبوبیت زمین چمن گلف ممکن است رو به پایان باشد. صاحب خانه ها به شدت علاقه مند به ارتقای فضاهای بیرونی خانه خود هستند. طبق پیگیری و بررسی سایت Yelp ، در سال گذشته 41٪ افزایش برای باغبانی خانه گزارش شده است، اما اولویت های مردم از حالت مرتب کردن باغ به زیست پذیرتر کردن باغ تغییر پیدا کرده است.
این خبر خوبی برای رفاه صاحب خانه ها، املاک آنها و محیط زیست است. گزارش 2025 متدهای به روز باغچۀ گروه گاردن مدیا ، با نام «رنسانس طبیعت» ، به جزئیات بیشتری میپردازد. در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است: «طبق تحقیقات اخیر ویرجینیا تک، یک خانه با محوطهسازی خوب تا 12.7 درصد افزایش ارزش ملک را تجربه میکند، که این موضوع میتواند رفاه مالی شما را نیز بیشتر کند!»
اینکه چگونه این هشت متد به روز می توانند الهام بخش پروژه های فضای باز شما باشند موضوعی است که کارشناسان زندگی در فضای باز در سراسر کشور، برای آن آموزش دیده اند.
متدهای به روز سایت Yelp
بخش متد های به روز خانه های تابستانی و فضای باز خانه ها در سایت Yelp برای سال 2024 ، تغییرات جالبی را در جستجوهای کاربران این سایت از آوریل 2023 تا آوریل 2024 به اشتراک گذاشته است.
1 - باغ های حس پرور
(*باغ حس پرور: باغی مجهز به تجهیزات کامل حسی که به بازدیدکنندگان امکان لذت بردن از تجربة حواس مختلف را می دهد.)
در این نظرسنجی گزارش شده است: «این نوع باغها با استفاده از گیاهان معطری مانند گیاه اسطوخودوس (با افزایش 77 درصدی) و گیاه رزماری (با افزایش 38 درصدی)، هم حس بویایی شما را تحریک میکنند، و هم هر دو این گاهان میتوانند به جلوگیری از نفوذ پشهها به فضای باغ کمک کنند.
کلی تالی، معمار محوطه سازی منطقه خلیج سانفرانسیسکو، به اشتراک گذاشته است که درخواست های بیشتری برای این نوع گیاهان در پروژه های خود دریافت می کند. علاوه بر رایحههای اسطوخودوس، رزماری، آویشن و نعناع، درخواست هایی هم برای مریم گلی و گاردنیا، گل رز و دیگر گلها و گیاهانی وجود دارد که هم چشم نوازند بینایی را تحریک می کند و هم عطر آنها بویایی را تحریک میکند.
2 - صداهای آرام بخش
بر اساس این نظرسنجی، «صدای باد و صدای المانهای آبی مانند فوارههای آب افزایش 36 درصدی داشته است.»
تالی خاطرنشان می کند: "صداهای درون باغ می تواند به ایجاد یک لایۀ حسی اضافی در یک *باغ حس پرور کمک کنند." این صداها میتواند به پوشاندن آلودگی صوتی محیط اطراف کمک کند یا با ایجاد صداهای آرامشبخشی که بیشتر در اسپاها یا استراحتگاههای سلامتی پیدا میکنید، فرد را به فضای باز فرا بخوانند.»
3 - تطابق پذیری
براساس یافتههای این نظرسنجی، بسیاری از مردم با افزایش جستجو برای باغهای خانگی (افزایش ۲۵ درصدی)، گیاهان خوراکی (افزایش ۲۵۴ درصدی)، جوجه کشی (۷۶ درصد) و ، زنبورداری (افزایش 61 درصدی)، علاقه خود را برای اینکه از باغ خود در سطح جدیدی استفاده کنند، نشان داده اند.
تالی نه تنها این روند را جنبه ای از خودکفایی برای صاحب خانه ها می داند، بلکه چیزی می داند که باعث ایجاد گفتگو میان افراد می شود. او می گوید: « وقتی دوستان و خانواده غذایی را که کاشته، رشد داده و برداشت کرده اند، با یکدیگر قسمت می کنند، این تجربه بسیار شخصی تر می شود. این کار ارتباط بیشتری را با زمین و مردمی که با آنها در استفاده از زمین شریک هستید، به ارمغان می آورد.»
متدهای روز شرکت Garden Media Group
این شرکت ارتباطات عمومی و بازاریابی در زمینه باغبانی، از داده های اختصاصی برای مطالعه روش های به روز مصرف کنندگان در صنعت چمن کاری و باغبانی استفاده می کند. این موارد از جمله گرایش های برتر در این نظرسنجی بودند.
4 - تخصصی شدن کار
بر اساس این گزارش، صاحب خانه ها برای گرفتن ایده، الهام و اطلاعات، با رسانه های اجتماعی و به ویژه از شرکت هایی که محصولاتی را برای فضاهای بیرونی ارائه می دهند، ارتباط برقرار می کنند. کتی دوبو، رئیسشرکت Garden Media Group خاطرنشان کرد: «صاحب خانه ها به طور فزایندهای به دنبال برندها هستند، آن هم نه فقط برای محصولات آنها، بلکه برای ارتباط عمیقتر، همزیستی، راهنمایی و تخصص برندها در زمینۀ بهینهسازی فضاهای نشیمن بیرونی.»
شان کالینزگرو، طراح محوطه سازی مستقر در جنوب نیوجرسی، با این نظر موافق است و می گوید: «صاحب خانهها درگیر تحقیقات بسیار بیشتری در مورد محصول و شرکت سازنده هستند، با دقت به تصمیمات خود فکر می کنند و در مورد ایدهها و الهامات طراحی خود بسیار آگاهانه تر عمل می کنند. او افزود: «مردم برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد محصول خود وقت می گذارند، به دنبال پیشنهادهای سازنده مختلف هستند و بر انجام درست کارها در بار اول تمرکز می کنند. او همچنین خاطر نشان کرد که شرکتها، برای کمک به فرآیند برنامهریزی ابزارهای دیجیتالی را ارائه میکنند که مکالمه با افراد متخصصی مانند او را سازندهتر میسازند.»
5 - فضای نشیمن در باغ ها
یافتهها حاکی از این است که: «این جنبش، تغییری مطبوع از حالت بکر و دست نخورده فضاهای بیرونی به سمت زیباییشناسی اصیلتر و با نشاطتر است»، اما همانطور که دوباو خاطر نشان می کند : «84 درصد از خانههای تازهساخته در سال 2022، در مورد ظاهر باغچه خود و آنچه که می توانند بکارند با محدودیت های *انجمن صاحبین املاک مواجه بودند». برای انطباق باغهای مسکونی با این قوانین، ممکن است لازم باشد برنامههای باغ خود را به *انجمن صاحبین املاک شهرخود ارائه دهید تا برای المان های خاص مجوز یا تأییدیه بگیرید. مخصوصاً اگر مردم بتوانند نشان دهند که طراحی آنها زیباییشناسی ملک را بهبود میبخشد و از شیوههای محوطهسازی پایدار پیروی میکند، امروزه بسیاری ازانجمن های صاحبین املاک از آن ها حمایت می کنند.
(*انجمن صاحبین املاک: یک سازمان خصوصی و قانونی، عمدتاً در ایالات متحده، کانادا، فیلیپین و همچنین برخی از کشورهای دیگر است که جامعه مسکن را اداره می کند، عوارض را جمع آوری می کند و قوانینی را برای ساکنان آن تعیین می کند.)
برت کسلر، طراح محوطه سازی مستقر در بروکلین، این روند را در پروژه های مسکونی خود مشاهده کرده و به اشتراک گذاشته است: "مردم خواهان بافت ها و لایه های مختلف در باغ خود هستند، نه فقط چمن و همیشه سبز بودن آن را." او درخواست های متعددی برای برداشتن چمن های باغچه به نفع کاشت گیاهان و ایجاد فضای نشیمن در فضای باز دریافت کرده است. مردم می خواهند این فضاها پر جنب و جوش و منحصر به فرد باشد. "فضای نشیمن" واقعی تر است. آنها در واقع می خواهند در فضاهای بیرونی خود زندگی کنند، و می خواهند گیاهان و حیات وحش (مطمعناً منظور از حیات وحش هرگز گوزن ها نیستند) را تشویق کنند که در باغ هایشان زندگی کنند." انجمن های صاحبین املاک، چمن کاری باغچه جلوی خانه و ظاهر مرتب آن را به ایجاد باغ و فضای نشیمن ترجیح می دهند، اما محدودیت های آب منطقه ای ممکن است این ترجیح را در طول زمان تغییر دهد."
6 - حصارهای زنده (حصارهای گیاهی)
کسلر با تشبیه باغ های درخواستی مردم، به سبک باغ پرچین دار انگلیسی، به جای استفاده از نرده های سنتی، می گوید که مردم درخواست حصارهای گیاهی را دارند، زیرا به نظر می رسد آنها با همسایگان خود "دوستانه تر" هستند و مرزبندی ملایم تری دارند. از منظر طراحی، من فکر میکنم حصارهای زنده یا همان حصارهای گیاهی فوق العاده هستند، زیرا مرزبندی سخت ملک را پنهان میکنند و این توهم را ایجاد میکنند که ممکن است فضا فراتر از آن چیزی باشد که به نظر می رسد. فنس ها و نرده های سنتی خیلی نامربوط و غیر منتظره هستند!»
البته دوباو خاطرنشان می کند که:« در حالی که حصارهای زنده مزایایی را ارائه می دهند، جنبه های منفی نیز دارند، بزرگترین ابراد آنها زمان رشد آنهاست. بر خلاف نرده های چوبی یا فلزی، نرده های زنده مستقر شده در باغ، به زمان نیاز دارند و در طول دوره رشد خود، آنها ممکن است حریم خصوصی یا امنیت فوری را ایجاد نکنند. همچنین ریسک آفاتی وجود دارد که میتواند گیاهان دیگر باغ را تحت تأثیر قرار دهد و اینکه ارتفاع این حصارهای زنده گیاهی زیادی بلند شده و نرخ رشد نامتناسبی داشته باشند.» این حصارهای گیاهی در آب و هواهای معتدل مانند شمال غربی و جنوب شرقی اقیانوس آرام بسیار محبوب هستند. او افزود که مناطقی با شرایط آب و هوایی افراطی، مانند جنوب غربی بیابانی و شمال شرقی سردسیر، کمتر میزبان حصارهای زنده هستند.
میشل هندریکس، یکی از مدیران شرکت Deckorators، که تولیدکننده محصولات نشیمن فضای باز است، خاطرنشان کرد: « یک انتخاب ترکیبی می تواند جایگزین موفقی باشد. نردههای حفظ حریم خصوصی و حصارها میتوانند بیش از یک هدف را داشته باشند، آنها می توانند از گلدانها، تلویزیون، لوازم روشنایی و موارد دیگر نگهداری کنند و همه این ویژگی ها در حالی است که از باغ در برابر باد، باران محافظت کرده و آن را از دید همسایه نیز پنهان میکنند. میشل هندریکس میگوید: «ما اغلب میبینیم که صاحب خانهها تصمیم می گیرند که بافتهای منحصربهفرد و کاشتهای توکار را ترکیب کنند. ترکیب سازه و طبیعت یک حصار بادوام، جذاب و شخصی ایجاد می کند.»
7 - کاشت بوته های میوه دار
کسلر با اشاره به اینکه داشتن بوته های میوه دار در باغ، برای کسانی که در کودکی با سبدهای خود در باغ ها پرسه می زدند نوستالژی و ایده آل است، اظهار داشت: در چند سال گذشته، چندین مشتری داشتم که تمایل خود را برای گیاهان میوه دار چند ساله در محوطه خود، مانند بوته های زغال اخته، بوته های شاه توت، یا گیاهان توت فرنگی ابراز کرده اند. اینکه میوه چیدن از بوته ها برای اینفلوئنسرها ایده آل است، ممکن است در ترند شدن این موضوع نقش داشته باشد.
دوباومی گوید که شما برای افزودن این ویژگی به باغ خود به یک ملک بزرگ نیاز ندارید. حتی از باغها یا پاسیوهای کوچک هم میتوان برای کاشت بوته های میوه دار استفاده کرد. شرکت بوته های خوراکی Oasis نکات بسیار خوبی در مورد چگونگی یافتن این نوع گیاهان ارائه می دهد.
8 - رنگ سال
سبز مایل به آبی(کله غازی) ، رنگی بود که در نظرسنجی به عنوان انتخاب برتر فعلی ذکر شد. دوباو می گوید: "انتخاب رنگ کله غازی به عنوان رنگ سال، نشان دهنده گرایش گسترده تر به سمت رنگ هایی است که آرامش و ارتباط با طبیعت را تداعی می کنند." در دنیای امروزی، مدها بسیار زودگذر هستند، بنابراین هرچند که کله غازی رنگ زیبایی است، ولی من فکر می کنم که تمایلات مشتری به قدری تغییر می کند که به عنوان یک المان برجسته در باغ، قدرت ماندگاری فراتر از سال 2025 را نخواهد داشت.
کسلر با نظر دوباو موافق است اما اضافه می کند: «اما من رنگ را به عنوان یک روند ماندگار می بینم. به نظر میرسد که مردم از کاشت گیاهان با رنگهای خنثی سفید و سبز (و کمی رنگ بنفش) که در سالهای اخیر غالب بودهاند فاصله گرفته اند و خواهان استفاده از رنگ های بیشتر در باغهایشان هستند.»
هندریکس اظهار داشت: «تغییر قابل توجهی در دکوراسیون خانه و گرایشهای سبک زندگی به سمت صاحب خانههایی رخ داده است که میخواهند در محیط اطراف خود احساس امنیت ایجاد کنند. او افزود: "این موضوع را می توان در محبوبیت فزایندۀ رنگ های آرامش بخش مشاهده کرد. زیبایی الهام گرفتن از طبیعت در این است که بیزمان است. استفاده از رنگهای خنثی جدیدی مانند رنگ خاکی در برابر المانهای سبز رنگ و سایر موارد خنثی، زیباییشناسی کلاسیکی را ایجاد میکند که همیشه میتواند با لوازم جانبی جدید، مدرن شود.
اگر از طرفداران رنگ سال هستید، دوباو این گیاهان کله غازی رنگ را به عنوان گیاهان آب دوست به شما پیشنهاد می کند: «چوب گچی آبی(Senecio serpens)، پیر گیاه بلند(Skyscraper Senecio) از مجموعه گیاهان شرکت Southern Living Plant ، آگاو آبی، بوتههای زینتی، مانندعلف برۀ پشت آبی از مجموعه گیاهان شرکت Southern Living Plant ، گیاهانی مانند سنبله ای نقره ای یا گوش بره (Stachys byzantina) از شرکت Jackson and Perkins یا گیاه برگ نقره ای از شرکت Dusty Miller.
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
Skilled professional in this field
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .
If you have expertise or skills in this field, please register on the website, complete your personal information form, and add your profile to the list below