www.FardidBanaMandegar.ir
مـدیـریـت و اجـرا
نرم افزارهای معماری و طراحی هوش مصنوعی
AI-powered architecture and design software
نرم افزار Visoid
نرم افزار Veras از شرکت evolvelab
نرم افزار Transcend
نرم افزارTestFit
نرم افزار Stable Diffusion از شرکت Stability AI
نرم افزار Skema
نرم افزار Scout از شرکت Asseter.ai
نرم افزار qbiq
نرم افزار PromeAI
نرم افزار NovArch AI
نرم افزار MyArchitectAI
نرم افزار Morphis از شرکت EvolveLAB
نرم افزار mnml.ai
نرم افزار Midjourney
نرم افزار Maket
نرم افزار LookX AI
نرم افزار Laiout
نرم افزار Kolega.Space
نرم افزار Kaedim
نرم افزار Interior AI
نرم افزار Hypar
نرم افزار Hektar
نرم افزار Gaia: مخفف کلمه Generative AI Architect
نرم افزار Finch
نرم افزار DALL•E / بخشی از نرم افزارهای شرکت OpenAI
نرم افزار Coohom
نرم افزار CONIX.AI
نرم افزار Autodesk Forma
نرم افزار ArkoAI
نرم افزار ARK
نرم افزار ARCHITEChTURES
نرم افزار Aino
Adobe Photoshop
مطالعات نشان میدهد که شرکتهایی که دارای مأموریت و بیانیههای ارزشی قوی هستند، نسبت به شرکتهایی که فاقد آن هستند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.
ایوِلین لی ، رئیس استراتژی و نوآوری در محیط کارِ *شرکت Slack Technologies، بنیانگذار*پادکست Practice of Architecture و یکی از مجریان پادکست Practice Disrupted است. او به عنوان صد و یکمین رئیس موسسه معماران آمریکا ( AIA) در سال 2025 خدمت خواهد کرد.
(*شرکت Slack Technologies : یک شرکت نرمافزاری آمریکایی است)
(** پادکست Practice of Architecture و پادکست Practice Disrupted: اولین لی و همکارش تصمیم گرفتند برای روشن کردن آینده حرفه معماری ، در این پادکست ها به معماران کمک کنند تا در دنیای در حال تغییر امروز مرتبط و ارزشمند باقی بمانند.)
او می گوید : من قبلاً نظرات خود را در مورد اینکه چرا معماران با جنبه های تجاری کسب و کار خود دست و پنجه نرم می کنند به اشتراک گذاشتم. هرچند فوراً به این فکر افتادم که داشتن یک طرح تجاری چقدر مهم است، اما متوجه شدم که باید یک مرحلۀ مهم را نیز لحاظ کنم: اهمیت ایجاد یک مأموریت، یک چشم انداز و یک بیانیه ارزشی جامع و قانع کننده به صورت عمدی.
من مدیران بسیاری را میشناسم که شرکتهای خود را با ایدههای بزرگ در مورد اینکه چگونه کارها را به شیوه ای متفاوت انجام دهند، راهاندازی کردند، ولی بعدا متوجه شدند آنچه ساختهاند فقط شبیه به برنامه ای است که امیدوار بودند با موفقیت پشت سر بگذارند . ولی چرا این چنین می شود؟
چون آنها مستقیماً وارد کار شدند بدون اینکه وقت بگذارند تا برنامه ایده آل خود را از طریق یک مأموریت، چشم انداز و بیانیه های ارزشی بیان کنند.
شما را نمیدانم، اما من برای به یادآوردن هر گونه مأموریت، چشمانداز یا بیانیه ارزشی در شرکتهای معماری قبلی که در آنها کار میکردم، به کمک نیاز داشتم. آیا شما بدون کمک می توانید مأموریت شرکتی که در آن کار می کنید را به یاد بیاورید؟
هرچند، تجربه من در شرکت Slack کاملا متفاوت بود. ماموریت، چشم انداز و ارزش های شرکت به شکلی پیچیده در تار و پودآن بافته شده اند و به طور مرتب یادآوری و تقویت می شوند. این یادآوری ها به صورت زیر انجام می شوند :
و قبل از همه گیری کرونا، زمانی که ما در دفتر کار حضور داشتیم :
مردم می خواهند با سازمان هایی کار کنند که مأموریت ها و فلسفه های تجاری آنها از نظر فکری و عاطفی با آنها همسو باشند.
این امر به طور فزایندهای اهمیت پیدا کرده است، زیرا نسل جوان به دنبال مکانهای کاری هدفمند میگردد و به ایجاد فرهنگ آموزش و یادگیری مبتنی بر ارزش در یک شرکت تمایل دارد.
با این توضیحات، عاقبت کسب و کارها چگونه است؟ بر اساس یک نظرسنجی از بیش از 540 کارمند در سراسر جهان توسط شرکت مشاوره استراتژی های کسب و کار PwC، مشخص شد که شرکت هایی که دارای مأموریت و بیانیه های ارزشی قوی هستند، نسبت به شرکت هایی که فاقد آن هستند، احتمال موفقیت بیشتری دارند.
نتایج ملموسی که از ایجاد یک مأموریت، چشمانداز و بیانیه ارزشی قوی برای یک شرکت به دست می آیند عبارتند از:
بنابراین حالا که با این بیانیه ها آشنا شدید، ببینیم که چطور میتوانید هر کدام از این بیانیه ها را بسازید؟
بیانیه ماموریت
هیچ فرمول یکسانی برای ایجاد یک بیانیه ماموریت قوی وجود ندارد، اما برخی ویژگی های مشترک وجود دارند که بیشتر بیانیه های ماموریتی موثر آنها را شامل می شوند.
در ادامه چند نمونه از بیانیه های ماموریتی که از این فرمول پیروی می کنند آورده شده است:
بیانیه چشم انداز، بیانیه ای است از آنچه می خواهید شرکت شما در آینده به آن دست پیدا کند. این یک هدف بلند مدت است که شرکت شما آرزوی رسیدن به آن را دارد. یک بیانیه چشم انداز خوب، واضح و مختصر و الهام بخش است. این باید چیزی باشد که کارکنان و سهامداران شما بتوانند از آن حمایت کنند.
در ادامه چند نمونه از بیانیه های چشم انداز خوب آورده شده است:
ارزش های شرکت بیانیه ای مختصر از اصول مهمی است که سازمان را هدایت می کند و در نهایت دیگران را از فرهنگ آن سازمان مطلع می سازد. آنها تعریف می کنند که سازمان به چه چیزی اعتقاد دارد و از مردم انتظار می رود چگونه با یکدیگر، با مشتریان و فروشندگان، و با سایر سهامداران رفتار کنند.
در ادامه چند نکته در مورد چگونگی ایجاد ارزش های خوب برای یک شرکت آورده شده است:
در نهایت، مطمئن شوید که:
اگر میخواهید کمک بیشتری برای ایجاد یا بازبینی بیانیۀ مأموریت، چشمانداز و ارزشهای شرکت خود داشته باشید، پادکست تمرین معماری(Practice of Architecture) را به عنوان راهنمایی برای ایجاد بیانیههای مأموریت، چشمانداز و ارزش هدفمحور را بررسی کنید.
نویسنده: ایولین لی
مطالب مرتبط
افراد دارای مهارت در این زمینه
Skilled professional in this field
در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .
If you have expertise or skills in this field, please register on the website, complete your personal information form, and add your profile to the list below