شرکت مهندسی فردید بنای ماندگار

مدیریت مشتری در ساخت و ساز - 7 گام برای جلوگیری از سردرگمی و درگیری

Client Management for Construction

14 آذر 1401 | مهندس مارال شایق


مدیریت مشتری در ساخت و ساز

"کمتر قول بده - بیشتر ارائه بده." این برای خدمات مشتری عالی به نظر می رسد، درسته؟ و به طور غیرعملی اینچنین است اما مشتریان انتزاعی نیستند. آنها انسان های واقعی، زنده و دارای انتظارات هستند. گاهی اوقات توقعات بسیار بالاست. خدمات عالی به مشتری در مورد درک و مدیریت همین انتظارات است. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی می تواند به شما کمک کند مشتریان راضی داشته باشید و آنها را خوشحال نگه دارید.

رسیدگی به انتظارات برای مشتریان می تواند یک جنبه چالش برانگیز در مدیریت هر پروژه ساختمانی مسکونی باشد. در این مقاله، استراتژی‌های کلیدی برای مدیریت ارتباطات مشتری قبل، حین و بعد از پروژه برای جلوگیری از سردرگمی و درگیری با مشتریان را مورد بحث قرار می‌دهیم.

سفر با مشتری

یک فرآیند - یا سفر - وجود دارد که شما با هر مشتری طی می کنید. شش گام اصلی در آن فرآیند وجود دارد. در هر مرحله مشتری انتظاراتی برای مدیریت دارد. در اینجا توضیح خواهیم داد که چگونه نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی می تواند به شما در مدیریت این انتظارات در طول فرآیند هر مشتری کمک کند.

مرحله 1: اولین تماس

اولین تماس، آغاز فرآیند مشتری است. متأسفانه، اغلب فرآیندها درست در همینجا به پایان می رسد. ببینید، مشتری از ابتدا چه انتظاراتی دارد. آنها انتظار دارند که شما یک شرکت معتبر با تخصص لازم برای حل مشکل آنها باشید. مشخصات شرکت شما بخش مهمی از اولین تماس است. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی، ابزارهای مورد نیاز برای شروع فرآیند مشتری فراهم می کند. در اینجا انتظاراتی وجود دارد که در اولین ارتباط ایجاد می شود:

  • آنچه شما ارائه می دهید.

 یک مشتری بالقوه انتظار دارد که به سرعت تعیین کنید که چه نوع کاری می توانید برای او انجام دهید. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک، یک نمایه تجاری جامع را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید آن را سفارشی کنید.

  • چقدر خوب انجامش می دهید.

 مشتری بالقوه شما انتظار دارد عکس های خوبی از کار شما را ببیند. بیشتر انسان ها موجوداتی بصری هستند. ما تصدیق می کنیم که این جمله بیش از حد استفاده شده است که "یک عکس، ارزش هزار کلمه را دارد" . این واقعیت را دست کم نگیرید . نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی راهی به شما می دهد تا عکس های پروژه خود را سازماندهی کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند به سرعت تصاویر کارهای مورد علاقه خود را پیدا کنند.

  • دیگران در مورد شما چطور فکر می کنند.

 یک مشتری بالقوه می خواهد بداند که فرآیند مشتری چقدر برای دیگران خوب پیش رفته است. نظرات مشتریان و بررسی آنها کمک می کند تا تعیین کنند که آیا می خواهند کسب و کار شما را برای پروژه خود در نظر بگیرند یا خیر. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای کسب و کارهای کوچک راهی آسان برای ارسال توصیفات و نظرات به شما می دهد.

  • چقدر سریع واکنش نشان می دهید 

یک مشتری بالقوه انتظار دارد در صورت تمایل، به آسانی راهی برای تماس با شما پیدا کند. آنها همچنین انتظار دارند که اگر زمانی که تماس گرفتند، شما به سرعت پاسخ دهید. هیچکس دوست ندارد منتظر بماند. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک ، به شما کمک می کند تا به طور خودکار به مشتریان احتمالی دسترسی پیدا کنید.

مرحله 2: تهیه یک برآورد

نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای پیمانکاران کوچک، به شما در ایجاد و مدیریت پیشنهادات کمک می کند. به دنبال نرم‌افزاری باشید که تخمین‌ها را آسان و به سرعت پاسخی به مشتریان احتمالی شما ارائه می‌کند.

مرحله 3: تنظیم بودجه پروژه

شما انتظارات مشتری در مورد هزینه کلی پروژه را در مرحله 2 با برآورد خود با موفقیت مدیریت کرده اید. اکنون زمان آن رسیده است که با بودجه پروژه به جزئیات بپردازیم. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای پیمانکاران کوچک، شامل یک ابزار بودجه بندی است تا بتوانید هزینه ها را کاهش دهید. این از غافلگیری مشتری با آنچه که ممکن است به عنوان افزایش بودجه "غیر منتظره" تصور کند، جلوگیری می کند.

مرحله 4: برنامه ریزی

شما راهی برای مدیریت انتظارات مشتری در مورد زمان تکمیل هر مرحله از پروژه می خواهید. اکثر پروژه‌ها (به احتمال زیاد هر پروژه‌ای) برنامه زمانی خود را تحت تأثیر تغییرات مشتری قرار می‌دهند. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای کسب و کارهای کوچک، از یک ابزار بودجه بندی برای ارتباط موثر با تغییرات درخواستی استفاده می کند. همچنین به شما این امکان را می دهد تا وظایف مربوط به تغییر درخواست ها را مدیریت کنید - مانند اطمینان از اینکه مشتری  بودجه جدید را امضا می کند. 

مرحله 5: بازرسی پیش نهایی

یک پروژه ساخت و ساز مسکونی می تواند افراد زیادی را شامل شود. حتی یک پیمانکار کوچک احتمالاً برای زیرساختهایی مانند  برق، لوله کشی، کفپوش و موارد دیگر کار می کند. بازرسی پیش از نهایی بسیار مهم است. نرم افزار ساخت و ساز مسکونی برای پیمانکاران کوچک، به شما این امکان را می دهد که با تنظیم آسان وظایف و واگذاری آن وظایف به اعضای تیم پروژه، یک پانچ لیست (لیست نواقص و کارهای باقیمانده اجرایی واحدها) ایجاد کنید.

مرحله 6: جمع بندی پروژه

وقتی پروژه ساخت و ساز مسکونی را به پایان می رسانید، مدیریت انتظارات مشتری را تمام نکرده اید. هنوز چندین کار برای تکمیل وجود دارد. نرم افزار ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک، به شما کمک می کند تا پروژه را با استفاده از مدیریت وظایف به درستی تکمیل کنید. ما توصیه می کنیم که هر پروژه وظایف  زیر را در نظر بگیرد:

رضایت مشتری

بلافاصله پس از اتمام پروژه با مشتری تماس بگیرید تا بپرسید که آیا از کار راضی هستند یا خیر. هر گونه سوال یا نگرانی را به سرعت برطرف کنید. پس از اینکه شخصاً با مشتری تماس گرفتید، می توانید از نظرسنجی های رضایت مشتری استفاده کنید. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز برای پیمانکاران کوچک، مدیریت کاری را فراهم می کند تا مطمئن شوید که تماس با مشتری را فراموش کرده اید. و هر مشکلی را که پس از پروژه ایجاد می شود را مدیریت کنید.

ارزیابی پروژه

تیم پروژه باید پروژه را بررسی و مستند کرده و به سوالات زیر پاسخ دهد:

  • آیا پروژه سر وقت و منطبق با بودجه بود؟ چرا بله و چرا نه؟
  • چه مشکلاتی پیش آمد و چگونه حل شد؟
  • چگونه می توانید پروژه های آینده را بهبود بخشید؟
  • دیدگاه هر یک از اعضای تیم در مورد تجربه مشتری چیست؟
  • آیا می خواهید در آینده با این مشتری کار کنید؟

هدف این است که مشخص شود چه چیزی خوب بوده و چه چیزی می تواند بهبود یابد. الان وقت سرزنش وشرمندگی نیست. هر پروژه مشکلاتی دارد و شما می خواهید در آینده از آنها اجتناب کنید. هر پروژه ای موفقیت هایی دارد  و شما می خواهید به انجام آن کارها به خوبی ادامه دهید.

کسب و کار ساخت و ساز مسکونی خود را بیشتر گسترش دهید

"شرکت به طور متوسط تا 50٪ از درآمد خود را با مراجعه از مشتریان قبلی به دست می آورد."

بهترین راه فروش شما، مشتریان فعلی شما هستند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا کسب و کار جدیدی پیدا کنید. شما از قبل با آنها رابطه دارید. خجالتی نباشید و از آنها بخواهید:

  1. یک گواهی و تائید
  2. بازنگری
  3. ارجاعات

هدف شما مدیریت انتظارات مشتری و بهبود مسیر مشتری در آینده است.

نکته حرفه ای: 3 مرحله را برای افزایش مراجعات مشتری برای کسب و کار ساختمانی خود  بررسی کنید.

مدیریت فروش برای مشاغل کوچک ساختمانی

نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک، بستری را برای جمع آوری و پاسخگویی به سرنخ های فروش فراهم کرده و راهی برای ارزیابی هر سرنخ فروش فراهم می کند. این به شما فضایی می دهد تا یادداشت های خود را در مورد مشتریان احتمالی نگه دارید. هرچقدر هم که حافظه تصویری خوبی داشته باشید، باید به سرعت به جزئیات هر مشتری دسترسی داشته باشید.

انتظارات شما

این فقط مشتریان نیستند که انتظاراتی دارند - شما هم انتظاراتی دارید. شما انتظار دارید که یک فروش، فرصتی برای افزایش کسب و کارتان در اختیار شما قرار دهد. حقیقت سخت این است که برخی از مشتریان بالقوه بسیار بعید هستند که شما را برای پروژه خود انتخاب کنند. برخی در وهله اول هرگز قصد ندارند - مانند رقبایی که به عنوان بخشی از تحقیقات بازار محلی خود با شما تماس می گیرند. نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای پیمانکاران، تجزیه و تحلیل مقدماتی خودکار را ارائه می دهد. سپس می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک مشتری بالقوه ارزش وقت ارزشمند شما را دارد یا خیر.

نرم افزار مدیریت ساخت و ساز برای پیمانکاران کوچک

در اینجا یک مثال واقعی از اینکه چگونه نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای پیمانکاران کوچک می تواند به شما در مدیریت انتظارات مشتری کمک کند، آورده شده است. به زمانی فکر کنید که با وضعیت مشابهی مواجه شدید. آیا می توانستید آن مشتری بزرگ را با نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی به زمین بفرستید؟

سناریو: شما در میدان هستید و یک مشتری بالقوه که سه ماه برای کسب و کارش تلاش می‌کردید در نهایت تخمینی را درخواست می‌کند.

بدون نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای پیمانکاران کوچک: باید به خاطر داشته باشید که متن ها و ایمیل های خود را به صورت دوره ای در طول یک روز شلوغ بررسی کنید تا ببینید آیا مشتری احتمالی با شما تماس گرفته است یا خیر.

ریسک: شما ارتباط مشتری را از دست می دهید و آنها به سراغ پیمانکار کوچک بعدی می روند که به سرعت تخمینی را ارائه می دهد. قبل از اینکه که شما پاسخ دهید، آنها با پیمانکار شماره 2 رفته اند.

با نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای پیمانکاران کوچک: می توانید به طور خودکار به مشتری احتمالی از طریق یک لینک برای برنامه ریزی جلسه با شما پاسخ دهید. یا به فرمی که می توانند جزئیات پروژه خود را پر کنند تا بتوانید برآوردی ارائه دهید. اکنون شما یک قدم به کسب و کار آنها نزدیک تر هستید.

نرم افزار مدیریت ساخت و ساز برای مشاغل کوچک

در اینجا یک مثال واقعی  این است که چگونه نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک می تواند به مدیریت انتظارات مشتری کمک کند. به زمانی فکر کنید که با وضعیت مشابهی مواجه شدید. آیا نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک به تعیین انتظارات مشتری کمک می کند؟

سناریو: شما منتظر پاسخ به برآورد پروژه ساخت و ساز مسکونی هستید که برای یک مشتری احتمالی ارسال کرده اید.

بدون نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک: یادآورهایی را در تلفن خود تنظیم می کنید تا با مشتری پیگیری کنید.

خطر: شما مشغول هستید و به یادآوری که به مدت 2 ثانیه روی صفحه ظاهر می شود، توجه نمی کنید. مشتری از برآوردی که شما ارسال کرده اید راضی نیست ، یا به یاد نمی آورد. به جای تماس با شما، آنها تصمیم گرفتند با شرکت ساخت و ساز مسکونی که به یاد داشتند پیگیری کنند.

با نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی برای مشاغل کوچک: شما ارتباطات خودکار را با مشتری تنظیم می کنید تا برآورد را مشتری خود از طریق داشبورد  بررسی کند. مطمئناً شما قبلاً با استفاده از نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی کاری را تنظیم کرده اید تا به شما یا یکی از اعضای تیم خود یادآوری کنید که با مشتری تماس بگیرید.

7 نکته برای مدیریت انتظارات مشتری برای شرکت های ساختمانی مسکونی

در اینجا هفت راه آسان برای مدیریت انتظارات مشتری در طول پروژه ساخت و ساز مسکونی آورده شده است:

1- از اولین نقطه تماس تا تکمیل پروژه، به سوالات و نگرانی های مشتری به سرعت پاسخ دهید.

2-نمونه کارهای کسب و کار ساخت و ساز خود را با عکس های با کیفیت و گواهینامه های واقعی تکمیل کنید تا انتظارات مشتری را در مورد آنچه شرکت ساخت و ساز شما می تواند برای آنها انجام دهد روشن باشد.

3-پیشنهادات پروژه را واضح و مختصر ارائه دهید تا مشتری بالقوه دقیقا بداند در ازای قیمتی که ارائه می‌کنید چه چیزی دریافت خواهد کرد.

4-برنامه زمانبندی پروژه را جاری نگه دارید و تغییرات برنامه را با مشتری در میان بگذارید.

5-به درخواست‌های تغییر مشتری پاسخ دهید و به وضوح تأثیرات بودجه و برنامه را با آنها به اشتراک بگذارید.

6-در مورد مشکلاتی که به وجود می آیند و مهمتر از آن، نحوه رفع مشکلات با مشتری صادق باشید.

7-با تماس با آنها پس از پروژه، از انتظارات مشتری فراتر بروید تا مطمئن شوید محصول نهایی نیازهای آنها را برآورده کرده است.

نرم افزار BuildBook
نرم افزار BuildBook

با BuildBookبر مسیر مشتری مسلط شوید

نرم افزار مدیریت ساخت و ساز مسکونی BuildBook می تواند به شما در تسلط بر فرآیند مشتری کمک کند. تمام ابزارهایی که برای مدیریت انتظارات مشتری نیاز دارید در پلتفرم ساده BuildBook موجود است که می‌توانید آن را برای کسب‌وکار ساخت‌وساز مسکونی خود تنظیم کنید. از اولین تماس تا پایان پروژه، ارزش مسیری که برای پروژه ساخت و ساز مسکونی باید طی شود را برای مشتری و شما مشخص می کند. 

برای اطلاعات بیشتر در مورد این نرم افزار به لینک مراجعه فرمایید

بازگشت به صفحه اصلی
گالری تصاویر

مطالب مرتبط

21 شغل پردرآمد صنعت ساخت‌ و سازTop 21 Highest Paying Construction Jobs 2022 Updated
10 دلیل برای این که مدیریت ساخت و ساز یک گزینه شغلی خوب در سال 2022 است10 Reasons Why a Construction Manager is a Good Career Option in 2022
مدیریت مشتری در ساخت و ساز - 7 گام برای جلوگیری از سردرگمی و درگیریClient Management for Construction
گزینه های شغلی برای مهندسی عمرانCareer Options for Civil Engineering
کدام رشته مهندسی عمران در سال 2023 در کانادا مورد تقاضا است؟Which Civil Engineering Specialization is in Demand in Canada in 2023
دامنه وسیع فرصتهای شغلی سال 2023 و پس از آن برای مهندسان عمران در استرالیا The Exciting Scope of Civil Engineering Opportunities in Australia for 2023 and beyond
راهنمای جامع تغییر شغل در صنعت ساخت وسازNavigating a Career Change into the Construction Industry A Comprehensive Guide
شرح شغل و جزئیات حقوق مهندس منابع آبWater Resource Engineer Job Description and Salary Details
ایجاد ذهنیت موثر برای طراحی یک کسب و کار بهتر معمارانHow Architects Can Get Into the Right Mindset for Designing a Better Business
راهنمای نحوه ایجاد یک رزومه سازگار بابرنامه ATS How to create ATS Compliant Resume A Quick Guide
اهمیت تجربه کارمندان در محل کار : طراحی مکان های کاری با استفاده از تحقیقات روی کارمندانThe Employee Experience Designing Workplaces from User Research
16 کشور پردرآمد برای مهندسان مکانیک16 Highest Paying Countries for Mechanical Engineers

افراد دارای مهارت در این زمینه

در صورتی که در این زمینه تخصص یا مهارتی دارید، پس از ثبت نام در سایت و تکمیل فرم مشخصات شخصی ، پروفایل خود را به لیست زیر اضافه نمایید .

ابتدا وارد شوید

ابتدا وارد شوید

و یا ثبت نام نمایید.

وارد شوید

نظر دهيد

نظر شما با موفقیت ثبت شد و پس از تائید منتشر میشود .